Spareguide: Betaler du også for meget for at snakke i mobil?

aeder-din-mobil-penge-save-dk

Du betaler med garanti for meget:

Jeg er næsten sikker på, at du betaler for meget for at snakke i mobiltelefon. Jeg har mødt folk der uden problemer kunne spare 6000 kr. om året. Det ville give råd til en ny iPhone hvert år.

Derfor betaler du for meget:

Du har stadig samme abonnement som da du købte en mobil
Mobilselskaberne må lovmæssigt højst binde dig til et dyrt abonnement i 6 måneder efter et mobilkøb. Så skift.

Du betaler abonnementsafgift
Det er penge ud af vinduet at betale abonnementsafgift og hører 90’erne til.

Minutprisen og opkaldsafgift er for høje
Mobilselskaber sætter næsten aldrig priserne ned for eksisterende kunder. Din pris er garanteret den samme som da du blev kunde.

Du tror på myten: Det er besværligt at skifte teleselskab og beholde sit nummer
Du skal intet gøre. Dit nye telefonselskab klarer det hele. Loven siger, at selskaber skal overdrage et telefonnummer inden for et vist tidsrum.

Du tror på myten: Det koster at have kvalitet
Alle teleselskaber benytter et af 4 netværk i Danmark. Så dækningen er den samme for mange selskaber. Jeg har oplevet, at kundeservice ofte er bedre i mindre selskaber.

Du har købt en pakke du ikke udnytter
En taletidspakke er kun billig hvis du udnytter den. Måske er det billigere at skifte til at betale for det du bruger.

Hvordan sparer du?

  • Brug online lavprisselskaber. Se links til dem nedenunder.
  • Betal kun for dit forbrug. Find en lav minutpris eller en pakke der passer til dig.
  • Få en billigt internet på mobilen til en fast pris.
  • Skift selskab uden de store betænkeligheder. Du kan altid skifte tilbage.

Så nemt er det:

  • Alt foregår gennem selvbetjening på nettet.
  • Man tanker typisk op med dankort. Ofte kan man gøre det automatisk eller bruge PBS.
  • Man kan altid ringe til selskabernes kundeservice. Den er meget hurtigere end til f.eks. TDC.

Kom i gang med at spare penge nu:

  1. Vælg et selskab nedenfor og klik på linket.
  2. Du vælger så, om du vil have et basis-abonnement eller en taletidspakke.
  3. Derefter skal du vælge, om du vil overføre dit nuværende nummer eller have et nyt. Bemærk, at du ved flytning af nummer ikke selv skal opsige dit gamle selskab. Det gør det nye selskab for dig.
  4. Du betaler oprettelsen og lidt taletid med dankort og har så tilmeldt dig et nyt teleselskab.
  5. Du får nu et SIM-kort med posten. Ved nyt nummer efter få dage. Ved nummerflytning op til 4 uger.
  6. Du sætter det nye SIM-kort i din telefon og kan nu begynde at spare penge:-)

Basis-priser for lavpris-teleselskaber:

[table id=2 /]

Pakke-priser for lavpris-teleselskaber:

[table id=5 /]

Alle pakker indeholder en vis mængde data, altså internet på mobilen. For de fleste pakker gælder: Jo mere taletid, jo mere data. Hos CBB kan man vælge pakker helt uden data. Hos Telmore kan man vælge pakker med mere eller mindre data-mængde.

Gratis råd om telefoni:

Send en mail til info@save.dk hvis du vil have rådgivning til, hvad du skal vælge.

Ofte stillede spørgsmål:

Hvad hvis jeg vil have en ny telefon?
Du kan også hos lavpris-teleselskaberne købe telefoner med tilskud. Ellers kan du ofte også købe telefoner billigt kontant hos Elgiganten, Bilka eller Apple.dk.

Hvad hvis jeg vil tilpasse mit abonnement?
Hos alle lavprisselskaberne kan du selv tilpasse dit abonnement ved at logge ind på din konto hos dem. Du slipper på den måde for at skulle ringe og vente i en kø.

Er jeg ikke bundet til mit nuværende selskab?
Loven siger, at du højst kan bindes i 6 måneder. Typisk efter køb af telefon. Derefter kan du når som helst flytte til et andet selskab.

Skal jeg opsige mit nuværende abbonnement?
Nej. Hvis du vil beholde dit nuværende nummer, så må du ikke selv opsige dit nuværende abbonnement. Bed dit nye selskab om at får overført dit nuværende nummer når du tilmelder dig. Så sørger det nye selskab for alt det praktiske og opsiger det gamle abonnement så det passer med, når det nye starter.

Der må da være forskel på kvaliteten i dyre og billige mobilselskaber?
Nej det er der ikke. Lavprisselskaberne bruger de store dyre selskabers netværk (3, TDC, Telia, Telenor), så kvaliteten er præcis den samme.

Kundeservice må være dårligere hos lavprisselskaberne?
Nej, tværtimod. Jeg har selv aldrig oplevet ventetid til kundeservice hos Telmore, mens jeg har oplevet at hænge i kø til TDC i 45 minutter.

Scroll to Top

Vi anvender cookies for at sikre at vi giver dig den bedst mulige oplevelse af vores website. Hvis du fortsætter med at bruge dette site vil vi antage at du er indforstået med det.

Kender du til udsalg og outlets på nettet?

Snyd ikke dig selv for nedsættelser op til 70%: